HIGIÉNIAI ÉS BIZTONSÁGI PROTOKOLL COVID -19

 

Szállodánk küldetése vendégeink biztonságos pihenése!

A megszokott szolgáltatás színvonalnál sokkal magasabb higiéniai és biztonsági szintet biztosító működéssel, azonban egy élhető, kellemes pihenésre alkalmas környezetben  várjuk kedves vendégeinket!

A Magyar Turisztikai Ügynökség COVID-19 kézikönyve, a WHO ( Egészségügyi Világszervezet), valamint magyar és nemzetközi szakmai szervezetek ajánlása alapján a legnagyobb körültekintéssel és alapossággal állítottuk össze és vezettük be a jelenlegi helyzetnek megfelelő üzemelési rendünket.

Szállodánk nyitás óta évente tanúsított MSZ EN ISO 9001-2015 és EN 140001:2015 Minőség - és környezet irányítási rendszer szerint működik, HACCP rendszert üzemeltet és 3 évente megújítja  Magyar Turizmus minőségi díját.

Általános összefoglaló

  • Szállodánk COVID-19 Protokollja a honlapon és a szállodai recepción is elérhető a vendégek számára.
  • A Magyar Turisztikai Ügynökség fertőzések megelőzése érdekében kiadott többnyelvű tájékoztatóját már a foglalás visszaigazoláskor megkapják vendégeink, továbbá a szobákban is megtalálhatóak. https://mtu.gov.hu/cikkek/tajekoztato-turistak-reszere-a-covid-19-fert-zes-megel-zese-erdekeben-1464
  • Szállodánkban COVID-19 felelős és egy 6 fős COVID-19 munkacsoport látja el az ezzel kapcsolatos biztonsági és ellenőrzési feladatokat folyamatos dokumentáció kíséretében.  A szálloda vezetősége és a COVID-19 munkacsoport folyamatosan figyelemmel kíséri a kormányzati és önkormányzati rendelkezéseket, a hatósági intézkedéseket, valamint ez egészségügyi szervezetek naprakész információit és ajánlásait, melyeket azonnal a gyakorlatban is alkalmazunk.
  • Vezető munkatársaink folyamatosan, óránkénti gyakorisággal  ellenőrzik a higiéniai előírások maximális betartását.
  • A szálloda kiszolgáló személyzetét teljes körűen kiképeztük a koronavírussal kapcsolatos tudnivalókról, teendőkről, esetleges koronavírus megbetegedés gyanúja esetén a tennivalókról.
  • Szobaasszonyaink a nemzetközi szakmai szervezetek ajánlásainak megfelelően külön képzésben is részesültek.
  • A szálloda nem fogad olyan vendéget, akinél a koronavírus betegség gyanúja felmerülhet. Ilyen esetben a szálloda munkatársa a fertőző betegségek jelentésének rendjéről szóló 1/2014. (I. 16.) EMMI rendelet és a fertőző betegségek és a járványok megelőzése érdekében szükséges járványügyi intézkedésekről szóló 18/1998. (VI. 3.) NM rendelet előírásainak megfelelően jár el.
  • A szálloda recepcióján érintésmentes hőmérő áll rendelkezésre, melyet igény és szükség esetén kötelező használni.  
  • Vendégeink maximális biztonsága érdekében a szállodai foglaltságot 50% alatt tartjuk:
  • Ezáltal elkerülhető az épületben a nagyobb vendég csoportosulás és kényelmesen tartható mind a vendégek, mind a kiszolgáló személyzet között a megfelelő, legalább 1,5 méteres távolság.
  • E foglaltság mellett biztosítható, hogy úgy osztjuk be vendégeink részére a szobákat, hogy 2 szobakiadás között legalább 24 óra teljen el, mely alatt megfelelő hatékonyságú fertőtlenítő takarítást és levegőcserét tudunk végrehajtani.
  • Igyekszünk biztosítani a legminimálisabb közvetlen személyes érintkezést mind a vendégek, mind a dolgozók tekintetében. A személyes kapcsolat nélkül elvégezhető feladatokat (tárgyalások, ügyintézés stb. ) továbbra is online oldjuk meg.
  • Biztosítjuk a megfelelő fizikai távolságtartást, hogy legalább 1,5 m távolság legyen megtartható a vendégek illetve kollégák között:
  • A közösségi terekben, étterem, drinkbár, terasz és wellness területén elhelyezett bútorok között megnöveltük a távolságot
  • A recepción 1,5 méterre alakítottuk ki a munkaállomásokat
  • A vendégek részére online check in lehetőséget biztosítunk, mely a hotellycium.hu oldalon és a visszaigazolásokban is feltüntetett link segítségével gyorsan és könnyen online kitölthető és visszaküldhető a szálloda részére – ezáltal a szállodai bejelentkezés minimális idő alatt és minimális személyes kontaktussal megoldható.  
  • A vendégektől előre fizetést, üzleti utazóknál az átutalásos fizetés módot részesítjük előnyben, mely által minimális időt és személyes kontaktust igényel a szállodai kijelentkezés
  • A közösségi terekben (recepció, drinkbár, étterem, szállodai emeletek) hiteles tanúsítvánnyal rendelkező, hatékony, a bőr számára kímélő hatású, érintés nélküli Virucid kézfertőtlenítő automatákat helyeztünk ki, melyet vendégeink korlátlanul használhatnak.
  • A közösségi mosdókban virucid kézmosó gélt helyeztünk ki a vendégek részére
  • Munkatársaink is virucid kézfertőtlenítőt használnak, az általuk használt legfrekventáltabb munkaterületeken is külön fertőtlenítő adagolókat helyeztünk ki.
  • Munkavállalóink számára óránkénti fertőtlenítőszeres kézmosást rendeltünk el, valamint a személyi higiéniai előírások maximális betartását.
  • Minden vendéggel érintkező munkatárs (recepciósok, szobaasszonyok, felszolgálók) egyszer használatos gumikesztyűben és maszkban dolgozik.
  • Vendégeink a recepción egyedi kiszerelésű maszkot és gumikesztyűt tudnak vásárolni.
  • A szálloda egész területén speciális, hiteles tanúsításokkal rendelkező vírusölő fertőtlenítő szereket használunk, melyek biztonságosak az emberek és a felületek számára is.
  • A fertőtlenítések gyakoriságát mindenütt duplájára emeltük – a műanyag és rozsdamentes felületeket kiemelten kezeljük.
  • A vendégek által kiemelten használt területeken legalább naponta háromszor, szükség esetén pedig azonnal végzünk fertőtlenítő takarítást ( főbejárat, hall, recepció, liftek, közlekedési terek közös mosdók, étterem, drinkbár stb)
  • A vendégek által gyakran érintett felületeket ( kilincsek, felvonó gombok, korlátok, csaptelepek stb) legalább 2 óránként fertőtlenítjük.
  •  A szobákat speciális, vírusölő fertőtlenítő tisztítószerekkel naponta takarítjuk, különös figyelmet fordítva a kiemelten használt területek fertőtlenítésére. (ajtókilincsek, fogantyúk, villanykapcsolók, felvonógombok, csaptelepek, távirányítók stb). Vendégeink kéréseit és igényeit is maximálisan figyelembe vesszük.
  • A légkondicionáló berendezések speciális fertőtlenítését a korábbinál jóval gyakrabban, heti rendszerességgel végezzük el.
  • Az egész szálloda területén minimalizáltuk a papír alapú információ hordozókat.

Front office

  • A recepció munkatársai felkészültek minden koronavírussal kapcsolatos általános és helyi kérdésben – a vendégek biztonsággal fordulhatnak hozzájuk információért vagy szükség esetén bármilyen intézkedésért.
  • A recepció munkatársai figyelemmel kísérik a vendégek egészségi állapotát is.
  • A munkatársak maszkban és egyszer használatos gumikesztyűben dolgoznak.
  • A recepción érintésmentes lázmérő áll rendelkezésre, melyet vendég kérésre vagy szükség esetén is lehet használni.
  •  A főbejárat és recepció közötti oszlopon érintés nélküli  Virucid kézfertőtlenítő automatákat helyeztünk ki, melyet vendégeink korlátlanul használhatnak.
  • A recepción egyedi virucid fertőtlenítő áll a vendégek rendelkezésére, amennyiben bármilyen tárgyat szeretnének fertőtleníteni.
  • A recepción minden vendég által használt tárgyat ( toll, szobakártya stb) használat előtt és után is virucid fertőtlenítő szerrel fertőtlenítjük.
  • A recepción egymástól 1,5 méterre alakítottunk ki munkaállomásokat, melyet plexifallal is elkülönítettünk,  a pult előtt a padlón jelölés segíti a megfelelő távolságtartást
  • A hotellycium.hu oldalon és a visszaigazolásokban is feltüntetett link segítségével gyorsan és könnyen online kitölthető és elküldhető bejelentőlap gyorsítja a szoba elfoglalását és minimalizálja a személyes érintkezési időt.    
  • Az előre fizetést, üzleti utazóknál az átutalásos fizetés módot alkalmazva minimalizálja a szállodai kijelentési időt és a személyes kontaktust.

Közösségi terek, közlekedők, liftek, mosdók

  • A szálloda hallban a bútorokat egymástól 1,5 méteres távolságra helyeztük el.
  • A liftben egyszerre csak az egy szobában tartózkodó vagy egy háztartásban élő vendégek  utazhatnak egyszerre
  • A pult és felülete, a bejárat, lobby és bútorok fertőtlenítését naponta legalább 3 alkalommal , szükség esetén azonnal elvégezzük.
  • A gyakran érintett területeket legalább két óránként virucid szerekkel fertőtlenítjük (ajtókilincs, liftgombok, korlátok, kapcsolók, fotelkarfák stb)
  • A közös mosdók két óránkénti óránkénti, szükség esetén azonnali fertőtlenítő takarítását, a gyakran használt területek (csaptelepek, villanykapcsolók, ajtó kilincsek, zárak, wc kapcsolók) legalább kétór kiemelt fertőtlenítését biztosítjuk
  • A recepció, étterem és drinkbár dolgozói, valamint a vezető kollégák rendszeresen figyelik és megakadályozzák az esetleges csoportosulásokat biztosítva a minimum 1,5 méteres tartózkodást.
  • A közösségi mosdókban virucid kézmosó gélt helyeztünk ki a vendégek részére

Takarítás Housekeeping

  • A szobák napi takarítása kötelező, az opcionális takarítás lehetőségét felfüggesztjük.
  • A szálloda egész területén speciális, hiteles tanúsításokkal rendelkező vírusölő fertőtlenítő szereket használunk, melyek biztonságosak az emberek és a felületek számára is.
  • A takarító személyzet minden szobába lépés előtt külön alkoholos kézfertőtlenítést végez.
  • Takarítás közben minden szoba kiszellőztetésre kerül.
  • A szobákban gyakran érintett felületek virucid fertőtlenítését naponta alaposan elvégezzük: ajtónyitó fogantyú/ kilincs, telefon, lámpakapcsoló, szekrény-fióknyitó fogantyúk, TV-távirányító és billentyűzet, asztal, éjjeliszekrény, mosdókagyló és csaptelep, zuhanycsap, szappanadagoló, wc-öblítő, fogantyú.
  • A szobában található eszközök mosogatás utáni eltörléséhez eldobható papírtörlőt használunk.
  • A terasszal rendelkező szobák terasz bútorait is naponta virucid fertőtlenítő szerrel kezeljük.
  • A szennyes és tiszta textília elkülönített gyűjtését és tárolását biztosítjuk.
  • Textília váltáskor a tiszta textíliát csak a szoba fertőtlenítése után visszük be a szobába
  • A textília mosatása minőségi tanúsítvánnyal rendelkező mosodában történik, ahol meggyőződtünk az előírt feltételek fennállásáról: a szennyes és tiszta ruha elkülönített szállítása és tárolása biztosított, higiénikus mosási technológiát alkalmaznak rendszeresen ellenőrzött bakteriológiai vizsgálatokkal

Étterem, Drinkbár, Drinkbár terasz

  • A szálloda vendéglátóegységeiben HAACP rendszert üzemeltet rendszeres dokumentációval és felülvizsgálattal.
  • A vendéglátó - és  konyhai eszközök, berendezések, munkafelületek, mosogatómedencék és üzemi helyiségek esetében a HACCP rendszernek megfelelő kötelező felületkezeléseken és fertőtlenítő eljárásokon felül soron kívüli, napi rendszerességű hiteles tanúsítvánnyal rendelkező, nagy hatásfokú fertőtlenítőszerrel történő fertőtlenítéseket végzünk
  • Az ajánlásoknak megfelelő ételkínálatot, a la carte és könnyű étel kínálatot állítottunk össze. Ezek az ételek biztonságos hőkezeléssel, legalább 2 percen át 72 C –os maghőmérsékleten, az étel minden pontján 75 C os hőmérsékleten készülnek. 
  • Az étteremben az asztalok elhelyezését úgy alakítottuk ki, hogy a vendégek legalább 1,5 m orrtávolságra legyenek egymástól, az asztalokat 2,5 m re helyezzük el.
  • Egy asztalnál legfeljebb 4 felnőtt és gyermekek ülhetnek le.
  • A vendégek esetleges várakozása esetén szakaszos beengedést alkalmazunk és biztosítjuk az 1,5 méteres távolság tartását, melyet az étterem ajtó előtti padló matricák is segítenek 
  • Az étterem bejáratnál és a Drinkbárban jól látható táblával jelölve virucid hatású kézfertőtlenítőt helyeztünk el, melyet vendégeink korlátlanul használhatnak.    
  • A munkatársak személyi higiéniájára (rendszeres kézmosás, tiszta ruházat stb)   különösen nagy figyelmet fordítunk.
  • Minden dolgozó arcmaszkban és egyszer használatos kesztyűben dolgozik, mind emellett 2 óránként  kötelező kézmosást végeznek.
  • A dolgozóknak a tálaló részen külön virucid kézfertőtlenítő berendezés, a kézmosáshoz papírtörlő  áll rendelkezésre
  • A dolgozók minimalizálják a vendégekkel a személyes kontaktust, a 1,5 méteres távolságot lehetőség szerint tartják.
  • Egyszer használatos sima papírra nyomtatott étlapokat biztosítunk
  • Az éttermi porcelán - , pohár -  és evőeszközöket, a szalvétát nem terítjük fel előre; a fertőtlenített eszközöket a felszolgáló viszi ki a vendég részére az étel rendelés függvényében.
  • Az általános só –,  bors -, cukorszóró helyett higiénikus,  kis kiszerelésű ízesítőszereket biztosítunk
  • A kenyereket és különböző más pékárút  előre felszeleteljük, hogy a vendég ne érjen hozzá az egész kenyérhez, pékárúhoz
  • Szobaszerviz szolgáltatásunkat megerősítettük, hogy nagyobb igénybevétel esetén is kényelmesen és gyorsan ki tudjuk szolgálni vendégeinket. A maximális védelem érdekében minden ételt cloche használatával szolgálunk fel. 
  • 20 fő alatt tányér szervizes reggelit biztosítunk meleg reggeli ételek rendelési lehetőségével és egyéni elkészítésével
  • 20 fő felett magas higiéniai és biztonsági fokozatú büfé reggelit biztosítunk a következők szerint:
  • A büféasztalt a megfelelő távolságtartási szabályok szerint, szét húzva, 2 sorban alakítottuk ki
  • Az asztalra plexifalat szereltünk fel a kiszolgáló személyzet és a vendégek közé
  • Az asztal előtt kötelező haladásirányt jelöltünk ki, melynél padló matricák segítik a tájékozódást és a 1,5 méteres távolság betartását. Ebben külön személyzet is segédkezik
  • A kiadagolható ételeket ( pl. saláta, desszert) kisebb, elvehető adagokban kínáljuk  
  • A chaffingekbe kis mennyiségeket és gyakori töltést alkalmazunk
  • Az ételek eszközökkel történő adagolását valamint a kávé és ital automata használatát is a személyzet végii
  • A készpénz kímélő fizetést preferáljuk: bankkártya és szobaszámla. Készpénzfizetés és étel / ital kiszolgálás között gumikesztyű váltás történik
  • A teljes vendéglátó egység naponta legalább kétszer (nyitás előtt és 16 és 18 óra között) fertőtlenítésre kerül
  • Vendéglátó egységeinket óránként szellőztetjük
  • A vendég távozását követően az asztalt és a székkarfákat virucid fertőtlenítő szerrel tisztítjuk, ahol van, az abroszt minden vendég után lecseréljük. A teraszon egyszer használatos papír alátétet alkalmazunk.
  • Fertőtlenítéshez hiteles tanúsítvánnyal rendelkező virucid fertőtlenítő szereket használunk, a  kézzel gyakran érintett felületeket óránként vagy szükség szerint fertőtlenítjük ( korlátok, kilincsek, kapcsolók)  
  • Kávégépek, ital automaták, adagolók, kancsók rendszeres tisztítása és fertőtlenítése (legalább minden szerviz után virucid fertőtlenítőszerrel) kötelező.

Konyha

  • Kiemelt gondot fordítunk a környezet vírusmentességének a megőrzésére, a munkafolyamatok megfelelő szétválasztásával, valamint a két óránként  virucid fertőtlenítés bevezetésével.
  • A konyhai dolgozók maszkban és egyszer használatos gumikesztyűben dolgoznak , óránkénti kézmosás mellett
  • A területen hiteles tanúsítvánnyal rendelkező, hatékony virucid hatású mosogatószert, felület-fertőtlenítő -  és  takarítószert, valamint kézfertőtlenítő szert használunk.
  • A konyhai üzemi területen a dolgozók részére hiteles tanúsítvánnyal rendelkező, hatékony virucid kézmosó van kihelyezve.
  • A főzési alapanyagok érkezésekor és az ételek kiszállítása során a gépjárművezető és a dolgozó nem érintkezik. A megmaradó ételek elszállítását végző gépjárművezetőkkel sem érintkezik belső munkatárs.
  • Folyamatosan ellenőrizzük, hogy az élelmiszerek szállítását végző dolgozók is magas szintű személyi higiéniával rendelkezzenek. Valamennyi ételünk a vírus szempontjából biztonságos hőkezeléssel készül, ami legalább 2 percen át tartó 72°C-os maghőmérsékletet, vagy az étel minden pontján legalább 75°C-ot biztosít.
  • Kiemelten kezeljük a zöldségek, gyümölcsök alapos folyóvizes lemosását. Kerüljük   a nyers, kellően nem tisztítható alapanyagot tartalmazó ételek feltálalását.
  • Valamennyi eszközt mosogatógépben mosunk: azon eszközöket is, amelyeket látszólag nem használtak, mert lehetséges, hogy kézzel érintették a vendégek.

A jelenlegi rendeletek alapján semmilyen rendezvényt nem bonyolítunk a szállodában

Wellness részleg – Wellness napozó terasz

  • A jelenlegi rendeletek alapján a Wellness részleg zárva tart.
  • A vendégek által kizárólag a wellness napozóterasz használható, ahol a pihenő ágyakat egymástól 1,5 méteres távolságban helyeztük el. Ennél közelebbi távolság csak az egy szobában vagy egy háztartásban élők között engedélyezett.
  • A napozóágyakat rendszeresen virucid fertőtlenítővel fertőtlenítjük. A teraszon virucid fertőtlenítő szer áll rendelkezésre, amennyiben a vendég bármilyen külön fertőtlenítést is szeretne elvégezni.  

 Szerdi Zsuzsanna szállodaigazgató